Sveriges starkaste nyhetsbrev!

Få nya artiklar rakt ned i inkorgen, och våra bästa tips om hur du lyckas med din träning!

Över 30 000 aktiva prenumeranter!

Avsnitt 247: Hur går du från reps- till maxstark? Hur slipper du valkar i händerna? Nya lyssnarfrågor!

Styrkelabbet avsnitt 247: Hur går du från reps- till maxstark? Hur slipper du valkar i händerna? Nya lyssnarfrågor!

Efter snart två månader med dunderseriösa ämnen, metaanalyser och pannorna i djupa veck, är det äntligen dags att lätta på locket till en diger frågeskörd om allt mellan onda valkar och Stångbys bolagskonnässör. Dagens avsnitt presenteras alltså av dig, kära lyssnare, och vi är djupt tacksamma över att du fortsätter ställa oss frågor efter alla … Läs mer

Zero to Hero: ett över/underkroppsprogram för styrka och muskeltillväxt!

Zero to Hero träningsprogram

Idag ligger ett sprillans nytt premiumprogram och väntar på dig i StrengthLog-appen: Zero to Hero! Zero to Hero är ett 10 veckor långt över-/underkroppsprogram centrerat kring basövningar. Inledningsvis fokuserar du mer på hypertrofiträning, för att mot slutet träna mer och mer på tunga vikter med låga repsantal. Du rör dig under de tio veckorna från … Läs mer

Avsnitt 246: Vad ska du tänka på när du skriver träningsprogram – åt dig själv eller andra?

Styrkelabbet avsnitt 246: Vad ska du tänka på när du skriver träningsprogram – åt dig själv eller andra?

Vad är ett träningsprogram och varför behöver du ett? Okej, det kanske inte alls är säkert att just du behöver ett, kompis, men i dagens avsnitt tänker vi ändå tvinga på dig allt vi tar hänsyn till när vi skriver träningsprogram – åt oss själva eller våra adepter (eller till och med program som ska … Läs mer

Tävlingsdiet: så påverkas din kropp av en riktigt hård deff

tävlingsdiet

Tävlingsdiet! Det är inte något för alla. Du kanske inte är intresserade av att nå en sådan form, eller av att genomlida allt som krävs för att nå dit. För många är det ändå något speciellt vad du kan åstadkomma med hård träning och rätt kost över en längre tid, även om du kanske föredrar … Läs mer

Kvällsprotein – större muskler eller onödigt finlir?

kvällprotein

Kvällsprotein, eller rättare sagt protein du äter eller dricker strax innan du går och lägger dig, ger det något? Växer sig dina muskler större och starkare av en så enkel åtgärd i kosthållningen, eller är det bara bro-science och hype? I den här artikeln går vi igenom en ny översiktsartikel som undersökt just den saken. … Läs mer

Avsnitt 245: Populära progressionsmodeller för att fortsätta bli större och starkare

Styrkelabbet avsnitt 245: Populära progressionsmodeller för att fortsätta bli större och starkare

Dagens avsnitt är en fullproppad godispåse – helt fri från sockerfria substitut! Vi har nämligen fått en ny kollega, släppt ett mastigt byggarprogram, gått utsvultna i veckor, lärt oss jucka som schimpanser och glo på byggarbetsplatser som italienska gubbar. Ja du hör ju?! Och det där är bara första halvan av avsnittet (mer känt som … Läs mer

Bodybuilding 313 – ett premiumprogram för kroppsbyggning

bodybuilding 313

Bodybuilding 313, ett träningsprogram för dig som vill bygga muskler! Om du öppnar din StrengthLog-app idag hittar du ett nytt träningsprogram där! Det är inte vilket träningsprogram som helst, utan ett premiumprogram med fokus på kroppsbyggning.  Programmet heter Bodybuilding 313. Namnet är inte kopplat till Kalle Ankas bil och dess registreringsnummer, även om det naturligtvis … Läs mer