Styrkelabbet podcast lyssnarfrågor

Avsnitt 75: Era frågor om allt från setvila och vitaminer till att laga grymma burgare!

Så bränner du fett och bygger muskler

Det är dags för ett nytt avsnitt där vi svarar på era lyssnarfrågor! Dagens ämnen hittar ni i listan nedan!

Hålltider:

  • 00:45 – Försnack
  • 09:30 – Koffein för viktnedgång?
  • 17:00 – Hur göra framsteg om man skadar sig så fort man ökar träningsvolymen?
  • 20:45 – Ska man välja skivstångsrodd eller sälrodd?
  • 24:00 – Vad händer om man missar att ta kreatinet mitt i en cykel?
  • 26:00 – Åsikter om vitamintillskott vid kosthållning med väldigt lite frukt och grönt?
  • 29:10 – Alternativ till knäböj när man har dålig ländrygg?
  • 33:45 – Bör man träna med kort setvila ibland för muskeltillväxt?
  • 37:40 – Hur lägga upp en viktuppgång för att få så mycket fettfri massa som möjligt?
  • 42:15 – Varför tränar vi baslyft för att bli bra på baslyft, och inte varianter av dem?
  • 45:30 – Vilket område inom styrketräning/kost skulle vi vilja se mer forskning inom?
  • 49:30 – Hur gör man den perfekta burgaren?

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag och Philip använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!

Handboken för effektiv viktnedgång

Daniel är styrkeinstruktör samt civilingenjör, och tränar och tävlar i styrkelyft. Han grundade Styrkelabbet och har skrivit e-böckerna Så bränner du fett och bygger muskler samt Handboken för effektiv viktnedgång.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

2 kommentarer

  1. Louise

    Vill börja med att tacka för en riktigt bra och hjälpsam podd!

    Jag har hela mitt liv varit väldigt aktiv men har på senaste år lagt på mig en del och inte levt ett så sunt liv även om jag någorlunda regelbudet gått till gymmen. Jag har nu verkligen börjat uppskatta att lyfta tungt men för mig är just nu det viktigaste att leva ett sunt liv och komma tillbaka till en bra form med bra rutiner.

    Till frågan.
    Är det verkligen farligt att träna dagen efter att man druckit alkohol? Jag förstår att man inte kanske inte levererar sitt bästa dagen efter en utgång men jag har alltid ansett att varje träningspass är ett bra pass eftersom att man tagit sig dit. För mig är det viktigt att inte skippa en dag i mitt träningsprogram för att hitta tillbaka till goda rutiner, men blir hela tiden intalad att det verkligen kan vara skadligt och farligt. Jag är 25 och gillar både att träna hårt och att någon gång i månaden gå ut och ”clubba” lite så känner att det ena kanske inte måste utesluta det andra. Myt eller sanning?

  2. Daniel

    Hej, tack för grymt underhållande podcasts. Om man ändå snackar deff och att se bra ut utan kläder, hur viktigt skulle ni säga att det är med magövningar för att få fram tvättbrädan? Ex. så innehåller över/underkroppsprogrammet 4 dagar per vecka inga magövningar. Jag förstår att det är fritt fram att lägga till, men går det att skita i dem helt? ?

Kommentarer är stängda.

Nästa artikelBorde du använda knävärmare? Vilken modell är bäst av SBD och Titan Yellow Jacket?