Avsnitt 74: Bör du äta protein precis innan läggdags? Sabbar koffein effekten av kreatin?

Avsnitt 74: Bör du äta protein precis innan läggdags? Sabbar koffein effekten av kreatin?

Så bränner du fett och bygger muskler

I dagens avsnitt snackar vi om proteinintag före läggdags, hur stora kaloriunderskott du kan ligga på vid en deff, och om koffein sabbar effekten av kreatin!

Hålltider:

  • 00:30 – Försnack
  • 11:00 – Måste man minska kaloriunderskottets storlek under en pågående deff?
  • 23:45 – Energitillgänglighet och negativa konsekvenser vid deff.
  • 29:30 – Protein före läggdags.
  • 39:30 – Sabbar koffein effekten av kreatin?

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag och Philip använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Relaterade inlägg:

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!


Daniel är styrkeinstruktör samt civilingenjör, och tränar och tävlar i styrkelyft.

Han grundade Styrkelabbet och har skrivit e-böckerna Så bränner du fett och bygger muskler samt Handboken för effektiv viktnedgång.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

2 kommentarer

  1. Petsan

    Periodisk festa! DET måste ju vara melodin! 🙂
    Tack för svar!

    • Petsan

      Spegeln som måttstock menade jag (mycket riktigt, Filip) kroppsfettsprocent, inte rent kosmetiskt (vi springer ju inte runt i ljusblå tanga och spraytan, eller hur?) utan mer minska fett kontra gå ner en viktklass, s a s.

Kommentarer är stängda.

Nästa artikelBygga muskler på kaloribalans eller underskott?