Avsnitt 35: Optimal armträning kräver mer än basövningar!

För att träna armarna optimalt behöver du göra mer än bara basövningarna – men vad? Det är ämnet för dagens avsnitt!

Som vanligt blir det även ett gäng lyssnarfrågor!

Hålltider:

  • 00:30 – Försnack
  • 07:25 – Dagens ämne

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Och här är videon på de 100 curlsen med 20 kg som vi pratar om i avsnittet! 🙂

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Relaterade artiklar:

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten!

Så bränner du fett och bygger muskler

4 tankar på “Avsnitt 35: Optimal armträning kräver mer än basövningar!”

  1. Hej!

    Tack för inspiration, information och allmän pepp! Jag har börjat kika lite på kosttillskott främst i form av proteinpulver för att komma upp i ca 2g/kg kroppsvikt. På gymgrossisten hittar jag förutom Whey 80 som jag vet du rekommenderar också proteinpulver specialgjort för tjejer. Skulle du säga att jag som tjej (20 år) har fördel av att välja det senare?

    Tack för en härlig podcast! 🙂

  2. Stakning och längdskidor så är det mycket mindre triceps man använder än vad man tror. Man använder mage ner ben upp säger man när man stakar, triceps används mest för att hålla emot när du använder magen så att säga. Övningar jag rekomenderar efter mycket forskning på området är brutal bench, marklyft, sälrodd, tighta dips (så det inte blir så mycket bröst) alt. headcrusher (gillar inte maskin men triceps pushdown funkar nästan lika bra)… Viktigast är MYCKET olika magövningar om man tänkt staka mycket.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.