Styrkelabbet podcast träningsvolym

Avsnitt 34: Hur många set ska du göra för optimal muskeltillväxt?

Så bränner du fett och bygger muskler

I det här avsnittet snackar vi om hur många set du förmodligen borde köra per muskel och vecka för så stor muskeltillväxt som möjligt.

Vi hinner även med en hel drös lyssnarfrågor!

Hålltider:

  • 00:30 – Försnack
  • 09:25 – Dagens ämne

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Relaterade artiklar:

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten!

Så bränner du fett och bygger muskler

Daniel är styrkeinstruktör samt civilingenjör, och tränar och tävlar i styrkelyft.

Han grundade Styrkelabbet och har skrivit e-böckerna Så bränner du fett och bygger muskler samt Handboken för effektiv viktnedgång.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

4 kommentarer

  1. Oscar Brunoson

    Tjena! Älskar poden, julafton en gång i veckan! Hade varit kul om ni kunde göra ett avsnitt där ni går in lite mer på kost, vad ni tänker på kring mat och tillskott. Om ni räknar kalorier etc och hur ni gör för att veta att ni får i er allt ni behöver för att öka i styrka och muskelmassa. Hade varit roligt att veta vad och hur ofta ni äter.

    Mvh Oscar

  2. Björn

    Tack för en jättebra podd!

    Om jag tolkar er rätt så borde en förändring från 3 set med 8 repetitioner per övning och pass till 5 set med 5 repetitioner per övning och pass vara mer fördelaktig från ett muskelbyggarperspektiv, givet att seten i de två alternativen är ungefär lika jobbiga.

  3. jacob

    Hej, undrar hur man ska lägga upp träningen om man samtidigt har ett tungt fysiskt jobb med längre arbetsdagar? Måndag till Onsdag jobbar jag från sex på morgonen till sex på kvällen. Vad ska man tänka på om man vill träna ändå? Tack för erat program!

  4. Christoffer

    Hej tack för bra pod!

    Jag kör Sheiko idag och precis avslutat min 8 veckor cykel, är det smart att köra en cykel igen med sina nya pb eller ska man ta det lite lugnare en period? Hur ska man isf lägga upp träningen?

Kommentarer är stängda.

Nästa artikelAvsnitt 35: Optimal armträning kräver mer än basövningar!