Avsnitt 61: Kan visualisering hjälpa dig att lyfta mer? Är knäböj varje dag-program värda risken?

I dagens avsnitt pratar vi om den stundande tävlingen i bänkpress, samt om två nya träningsstudier. Vi besvarar även ett par lyssnarfrågor!

Hålltider:
  • 00:30 – Försnack om Philips diet och vår stundande bänkpresstävling
  • 11:00 – Visualisering för att öka styrkan i frontböj med 5 % – på tre dagar.
  • 19:30 – Hur påverkas styrkan om du maxar i knäböj varje dag i fem veckor?
  • 32:15 – Lyssnarfrågor: Varför brygga i bänkpress?
  • 35:40 – Varför hålla så brett i bänkpress?
  • 39:35 – Hur snabbt tappar man styrka när man är borta från gymmet?

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Relaterade artiklar:

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten!

Marklyft Mambo - Slå nytt PB i marklyft!

6 tankar på “Avsnitt 61: Kan visualisering hjälpa dig att lyfta mer? Är knäböj varje dag-program värda risken?”

  1. HALLÅ Lyssnarfråga: Jag undrar hur proteinpulver (t.ex whey80/100) står sig i matlagning eller bakning där de utsätts för värme under tillagningen, förändras näringsvärdet eller protein kvalitén? Tack, nördar 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.