Styrkelabbet podcast avsnitt 58

Avsnitt 58: Nacke, vader och underarmar – bortglömda muskelgrupper av goda skäl?

Så bränner du fett och bygger muskler

I dagens avsnitt snackar vi träning för vader, nacke och underarmar. Behövs de tränas specifikt för gemene man, och hur gör du i så fall?

Hålltider:

  • 00:30 – Försnack
  • 08:55 – Vader
  • 22:10 – Nacke
  • 27:45 – Underarmar

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten!

Handboken för effektiv viktnedgång

Daniel är styrkeinstruktör samt civilingenjör, och tränar och tävlar i styrkelyft.

Han grundade Styrkelabbet och har skrivit e-böckerna Så bränner du fett och bygger muskler samt Handboken för effektiv viktnedgång.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

1 kommentar

  1. Håkan

    Finns inget elakt att säga, det är fantastiskt roligt att lyssna på er! Och ibland lär jag mig något också (nästan hela tiden, faktiskt). Apropå vadträning så har jag alltid kört 15-30 reps på gymmet, vilket jag tycker funkar bra. Tyngre vikt känns lite skakigt för hälsenorna. Så det var ju bra att få veta att det ändå inte hade gett något 😉 Högreppare kanske inte bygger massa, men bör ju åtminstone ge styrkeuthållighet. Som löpare så kör jag ofta 100-reppare, men då utan vikt.

Kommentarer är stängda.

Nästa artikelAvsnitt 59: Så bygger du muskler på vegetarisk kost