Styrkelabbets podcast

Avsnitt 60: Era frågor om val av skivstång, marklyft, träningsprogram och mycket mer!

Handboken för effektiv viktnedgång

Det är dags för en ny vända av lyssnarfrågor, och det här är hålltiderna för vad vi svarar på i dagens avsnitt:

  • 00:30 – Försnack
  • 03:55 – Varför pratar ni om att göra tvåor på 80 %, när man klarar att göra femmor?
  • 06:20 – Vilken skivstång har Daniel i sitt hemmagym?
  • 11:10 – Varför ska man inte studsa stången vid marklyft?
  • 13:20 – För- och nackdelar med Styrkelabbets över-/underkroppsprogram?
  • 17:10 – Ska man köra olympiska lyft?
  • 21:20 – Vart handlar vi skjortor och kavajer?
  • 24:25 – Skivstången gör ont på nackkotorna vid knäböj, vad ska jag göra?
  • 27:15 – Springa backintervaller efter benpasset eller lägga det på en annan dag?
  • 29:20 – Hur lägger vi upp kosten dagarna före, samt under en styrkelyftstävling?
  • 34:10 – Islay, Highland, eller Speyside?
  • 37:05 – Har sheiko program för enbart bänkpress?
  • 38:20 – Vad tycker vi om BodyPump som träningsform?
  • 39:55 – Vad tycker vi om sälrodd?
  • 43:20 – Vad tycker Philip man ska äta på AGs?
  • 46:25 – Hur viktigt är det med kontakt när man tränar?
  • 48:55 – Yoga som komplement till styrketräning?
  • 51:50 – Hur påverkas deffen om jag bara kan äta tre mål om dagen?
  • 54:55 – Vad är det dummaste ni har gjort i gymmet?
  • 57:45 – Skickar vi en whisky till Jennifer Thompson om hon når 150 kg bänk före oss?

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Relaterade artiklar:

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten!

Handboken för effektiv viktnedgång

Daniel är styrkeinstruktör samt civilingenjör, och tränar och tävlar i styrkelyft. Han grundade Styrkelabbet och har skrivit e-böckerna Så bränner du fett och bygger muskler samt Handboken för effektiv viktnedgång. Tillsammans med dietisten Sierra de Goldsmith har han även skrivit boken Styrkelabbets kostscheman.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

6 kommentarer

  1. Henrik Harding

    Har ni köpt Jennifers whisky? Kommer hon att klara det innan VM?

  2. Anton

    Om man vill ha en PT/coach för styrkelyft men inte någon artonårig lallare från typ Sats/Safe PT- school som fått sin utbildning betald av sina rika föräldrar som säger åt en att inte äta kolhydrater eller att knänä inte ska gå framför fötterna för då dör man direkt på fläcken, hur gör man?

    Jag är alltså erfaren (typ 5 år) gymbesökare som tränar styrkelyft med tävlingsgodkänd form och vill i framtiden tävla i styrkelyft. Så jag vill kanske ha en tränare snarare än coach.

    • Henrik Harding

      Ta kontakt med närmaste atletklubb.

  3. Ninna

    Tack igen och bra med frågornas ”klockslag” Vart kan man skicka följande frågor?

  4. Önskat mig en ELEIKO skivstång inför födelsedagen, får se om kärringen levererar!

  5. Pingback: Avsnitt 61: Kan visualisering hjälpa dig att lyfta mer? Är knäböj varje dag-program värda risken? | Styrkelabbet

Kommentarer är stängda.

Nästa artikelAvsnitt 61: Kan visualisering hjälpa dig att lyfta mer? Är knäböj varje dag-program värda risken?