Styrkelabbet podcast avsnitt 15

Avsnitt 15: Femton misstag vi gjort (eller fortfarande gör) i vår egen träning

Bänkpress Boogie

I dagens avsnitt går vi igenom hela femton olika misstag som vi gjort (eller fortfarande gör) i vår egen träning. Allt för att du ska slippa göra dem själv!

Förhoppningsvis kan det här bespara dig skador eller flera frustrerande år av dåliga resultat.

Hålltider:

  • 00:30 – Försnack
  • 07:20 – Dagens ämne

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och mer bra saker hittar du på länken ovan!

Relaterade länkar

Relaterade artiklar:

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Handboken för effektiv viktnedgång

Daniel är styrkeinstruktör samt civilingenjör, och tränar och tävlar i styrkelyft.

Han grundade Styrkelabbet och har skrivit e-böckerna Så bränner du fett och bygger muskler samt Handboken för effektiv viktnedgång.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

6 kommentarer

  1. Henrik

    Hur länge man ska pausa mellan set får ni gärna prata om. Och om det finns nått man kan göra under pausen.

  2. Oscar

    Hej, Daniel och Philip! Tack för en lärorik podcast.

    Jag har frågor angående sex/onani och dess kortsiktiga och långsiktiga påverkan på tränings- och tävlingsresultaten. Ofta kring stora idrottsevenemang hör man om tränare som utlyser ”sexförbud” bland spelarna för att de ska prestera på topp. Här kommer därför mina frågor:

    Hur påverkas testosteronnivåerna kortsiktigt av orgasm?
    Hur påverkas testosteronnivåerna långsiktigt av regelbundet sex eller avhållsamhet?
    För män: Vilken genomsnittlig proteinmängd krävs för att producera en sats sperma? Bör man ta hänsyn till detta i kostplaneringen?
    Finns det några andra mätbara effekter av orgasm som påverkar träningen i någon riktning?

    Blev många kluriga frågor men jag litar på er.

  3. Billy

    Hej Daniel jag köpte din e bok bygga muskler bränna fett när jag hade min iphone men jag sumpade den och nu har jag en Android lur så jag har ej icloud kontot kvar hur kan man gå till väga då har så klart kontonumret jag betalade med hoppas du kan hjälpa mig mvh billy brunow

    • Daniel Richter

      Hej Billy! Jag ser här att du har köpt e-boken, så jag mailar den till dig!

Kommentarer är stängda.

Nästa artikelAvsnitt 16: På djupet med knäböj - så fixar du bäst teknik för dig