Hur ska du knäböja för bäst resultat

Avsnitt 5: Hur ska du knäböja för bäst resultat?

Vilken typ av knäböj passar dig och dina mål bäst? I veckans avsnitt av Styrkelabbet går vi igenom de tre vanligaste varianterna av knäböj (frontböj, knäböj med hög stångplacering, och knäböj med låg stångplacering) och diskuterar deras för- och nackdelar. Vi hinner dessutom med att svara på en hel del lyssnarfrågor! Du kan lyssna på
Fortsätt läsa...

Avsnitt 4 Hur ofta ska du träna samma muskel

Avsnitt 4: Hur ofta ska du träna samma muskel?

Veckans avsnitt av Styrkelabbets podcast handlar om träningsfrekvens: Hur ofta ska du träna samma muskel för att få så snabba träningsresultat som möjligt? Dessutom berättar Daniel & Philip lite om hur de själva tränar. Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i
Fortsätt läsa...

Styrkelabbets podcast

Avsnitt 3: Bänkbrygga

Avsnitt 3 av Styrkelabbets podcast finns nu tillgängligt! Du kan lyssna på det via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app. Dagens avsnitt handlar om bänkbryggor. Vid tävling i bänkpress är det vanligt att lyftaren bryggar upp sig. Varför gör folk det? Och är det inte
Fortsätt läsa...

Styrkelabbets podcast

Avsnitt 2: Stora armar

Som nämnt i inlägget för avsnitt 1: Eftersom det är premiär så släpper vi två avsnitt av vår nylanserade podcast idag! Avsnitt 2 handlar om ett ämne som ligger många kärt om hjärtat: Stora armar. Eller närmare bestämt, hur du ska träna för att få dem. Du kan lyssna på avsnittet direkt i spelaren nedan,
Fortsätt läsa...

Styrkelabbets podcast

Avsnitt 1: Nybörjarmisstag

Mina damer och herrar, det är med ett stort nöje som jag presenterar Styrkelabbets podcast! Eftersom det är premiär så festar vi till det genom att redan nu släppa två avsnitt: Avsnitt 1: Nybörjarmisstag (hittar du nedan) Avsnitt 2: Träning för stora armar (hittar du här) Du kan lyssna på avsnitten direkt i spelaren här nedanför, eller
Fortsätt läsa...

Daniel Richter Marklyft

5 misstag jag har gjort i min egen träning

Igår kunde jag göra de första riktiga marklyften på nästan 10 veckor. Fotot här ovan är dock inte från igår, utan det är faktiskt tre år gammalt. Orsaken till uppehållet är det senaste av många misstag jag har gjort under min träningskarriär. För att göra en lång historia kort så har jag under de senaste två
Fortsätt läsa...