40 % rabatt på kreatin med koden ”STYRKELABBETFEB17” – gäller veckan ut!

Inte för att kreatin brukar vara speciellt dyrt, men den här veckan kan du köpa det ytterligare lite billigare! 🙂 Gymgrossisten har satt upp en särskild rabatt på kreatin för Styrkelabbets läsare den här veckan: Om du anger koden STYRKELABBETFEB17 så får du 40 % rabatt på Creatine Monohydrate! Observera att Styrkelabbet får en provision om
Fortsätt läsa...

Styrkelabbets podcast

Avsnitt 56: Räcker bänkpress för snygga triceps? Sabbar kort setvila dina gains?

Gott och blandat i detta avsnitt om både tricepsträning, bänkpress, setvila och träningsprogram! Hålltider: 00:30 – Försnack 06:55 – Om handledslindor 09:00 – Hur vila mellan seten påverkar dina resultat 22:20 – Vila mellan repetitioner? 28:50 – Effektiv tricepsträning och triceps vid bänkpress 37:30 – Lyssnarfrågor: Vad tycker vi om periodisk fasta? 41:00 – Hur
Fortsätt läsa...

Kort setvila

Kort setvila kan sabba dina gains!

Försöker du hålla nere setvilan i tron att det ökar muskeltillväxten? Kanske dags att tänka om. I det här inlägget tänkte jag kort dela med mig av resultatet från två studier där man har undersökt hur vilan mellan seten påverkar dina träningsresultat. Varför ska du bry dig? Därför att en för kort setvila kan sätta
Fortsätt läsa...

Lite kort om satellitceller och muskeltillväxt

Satellitceller är förmodligen en av de största flaskhalsarna när det gäller långsiktig muskeltillväxt. Förmodligen är de (eller bristen på dem) också en bidragande orsak till ”väggen” man slår in i vad gäller muskeltillväxt efter en tids (~2-3 år, kanske) styrketräning. Styrketräning ger dig i huvudsak inte fler muskelceller, men större. Förmodligen begränsas muskelcellernas storlek dock
Fortsätt läsa...