Styrkelabbet avsnitt 164: Vad kan vi lära oss av Philips comeback i styrkelyft?

Avsnitt 164: Vad kan vi lära oss av Philips comeback i styrkelyft?

Daniel vabbar sig själv, Philip har druckit bourbon.

Välkommen till ett ovanligt rossligt avsnitt av Styrkelabbet podcast!

I lördags gjorde Philip comeback i styrkelyft och slog PB i alla tre lyften. Så vi viger dagens ämne åt att snacka om hur tävlingen gick, hur han förberedde sig och toppade, upplevelserna från plattformen, varför alla som styrketränar seriöst borde testa att tävla åtminstone en gång och mycket, mycket mer.

Hålltider:

  • 00:00 – Försnack
  • 06:20 – Dagens ämne: Philip gjorde comeback i styrkelyft, det här tar vi med oss

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som vi använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och vi har använt deras kosttillskott i många år nu. Det vi använder och gillar mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!



Philip lyfter skrot och tappar hår. Tog silver på DM i klassisk styrkelyft 2016, i klass +120 kg (som hade två deltagare). Följ honom på Instagram för att ta del av fitnessvärldens mest dekadenta mix av baslyft, käk och buteljer.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

1 kommentar

  1. Simon

    Hej jag undrar över när man ska deffa och använder eran räknare för kaloribehov, t.ex om man förbränner 500 under en träning och ska ligga på 2000kalorier per dag om man behöver äta 500kalorier mer den dagen?

Nästa artikelProcessad mat leder till överätning och viktuppgång