Styrkelabbet avsnitt 162: Era frågor om maghjul, onani, helkroppspass och mycket mer!

Avsnitt 162: Era frågor om maghjul, onani, helkroppspass och mycket mer!

Det här är ett seriöst avsnitt av Styrkelabbet podcast. Sluta fnissa.

Det är faktiskt inte vi som ställer frågorna. Det är ni. Men vi älskar att besvara dem. <3

Spana in hålltiderna, här finns något för alla!

Och innan vi glömmer: Rabattkoden hos Gymgrossisten, som vi nämner i avsnittet, är IPROMISESL. Den gäller t.o.m. söndag 10 februari 2019 och ger dig 200 kr rabatt på alla onlineköp för minst 800 kr. Vi får självklart en liten provision om du använder koden, men det blir inte dyrare för dig. 🙂

Hålltider:

  • 00:00 – Försnack
  • 11:45 – Lyssnarfråga 1: Måste jag ha en vilodag mellan alla passen i mitt tredagarsprogram? Det passar mig mycket bättre att träna veckans andra och tredje pass två dagar i rad.
  • 14:55 – Lyssnarfråga 2: Hur bra träning för bålen ger så kallade maghjul?
  • 20:20 – Lyssnarfråga 3: Vad kommer Daniel odla i år?
  • 22:50 – Lyssnarfråga 4: Finns det mer gains att hämta om jag varierar handtagen jag använder i dragövningar som latsdrag och kabelrodd?
  • 27:20 – Lyssnarfråga 5: Hur korrelerar onani med testosteronnivåerna?
  • 33:40 – Lyssnarfråga 6: Hur viktigt är det att träna knäböj för att bli stark i marklyft?
  • 38:20 – Lyssnarfråga 7: För- och nackdelar med att träna tre helkroppspass/vecka?
  • 41:20 – Lyssnarfråga 8: Vilken kanal är bäst på fitness/styrkelyft på Youtube?
  • 43:45 – Lyssnarfråga 9: Hur ska jag träna för att undvika att skada mig direkt igen när jag kommer tillbaka ifrån en skada? Det är svårt att hålla igen på passen!
  • 47:15 – Lyssnarfråga 10: Om ni måste välja mellan att sova, äta eller träna hälften av vad ni planerat veckan innan en tävling, vad väljer ni?
  • 51:55 – Lyssnarfråga 11: Hur stor procent av kroppsvikten är rimligt att ”tömma bort” precis innan en styrkelyftstävling, utan att det påverkar prestationen?

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som vi använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och vi har använt deras kosttillskott i många år nu. Det vi använder och gillar mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!



Philip lyfter skrot och tappar hår. Tog silver på DM i klassisk styrkelyft 2016, i klass +120 kg (som hade två deltagare). Följ honom på Instagram för att ta del av fitnessvärldens mest dekadenta mix av baslyft, käk och buteljer.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

1 kommentar

  1. christian

    Hej!

    Tack för bra podd!! Bästa!

    Snubblade över en kategorisering av kroppstyper som jag aldrig hört talas om förut: Ectomorph, Endomorph And Mesomorph. Är det ngt som det finns ngn vetenskap bakom, eller ni känner igen sedan tidigare? Och framför allt är det ngt man kanske skulle ta i åtanke när man utformar sin träning?
    Tycker ju ofta att såna här grejer, likt personlighetstypstest typ Briggs-Meyers ofta antingen superdeterministiskt eller generaliserande till den grad att det bara är fluff som inte går att applicera ändå.
    Men vad vet jag, kanske finns det ngt smart att ta med sig ur det, om inte annat kanske ett kul poddämne!

    Häls
    /c

    https://www.coachmag.co.uk/lifestyle/4511/ectomorph-endomorph-or-mesomorph-what-is-your-body-type/page/0/1

    https://www.theguardian.com/science/2004/aug/05/1

Nästa artikelMåste du variera övningar för bästa muskeltillväxt?