Styrkelabbet avsnitt 141: Sämre resultat om du äter p-piller? Bränns fler kalorier av att svettas? Nya lyssnarfrågor!

Avsnitt 141: Sämre resultat om du äter p-piller? Bränns fler kalorier av att svettas? Nya lyssnarfrågor!

Spana in hålltiderna nedan, jösses vad många bra frågor vi hinner med i dag!

Med andra ord ingen anledning att babbla sönder den här texten. I det här avsnittet kommer du hitta något du vill och behöver höra. Kanske till och med något du tycker är kul.

Om det är något som sticker ut, är det att vi ÄNTLIGEN svarar på frågan om ifall p-piller (eller minipiller) har någon effekt på styrketräningen.

Sist men inte minst: Varför hatar Svenska Akademien våra t-shirts? Svaret ges så klart i podden.

Hålltider:

  • 00:00 – Försnack
  • 13:10 – Lyssnarfråga 1: Om jag väger mitt emellan två viktklasser i styrkelyft, ska jag satsa på att tävla i den lättare eller den tyngre klassen?
  • 17:25 – Lyssnarfråga 2: Om ni var tvungna att välja mellan att göra en satsning på bodybuilding eller crossfit, vad hade ni valt?
  • 22:15 – Lyssnarfråga 3: Om jag går ned 30 kg i vikt, kommer jag då kunna knäböja 30 kg mer eftersom jag slipper lyfta så mycket av min gamla kroppsvikt?
  • 25:30 – Lyssnarfråga 4: Har du kvar dina björnar, Daniel?
  • 28:05 – Lyssnarfråga 5: Jag har försökt gräva lite i effekter av p-piller vid styrketräning. Finns det några studier som påvisar någon som helst effekt åt något håll?
  • 32:15 – Lyssnarfråga 6: Aldrig mer äta hamburgare eller aldrig mer dricka öl?
  • 35:20 – Lyssnarfråga 7: Vilka nackdelar finns det med att dricka PWO?
  • 43:35 – Lyssnarfråga 8: Om jag kör ett program och blir sjuk i mitten, hur ska ska jag göra comeback? Börja om helt från början eller backa programmet en vecka från där jag blev sjuk?
  • 47:20 – Lyssnarfråga 9: Har ni någon teori om varför Philip får ta så mycket skit om att vara överviktig?
  • 54:30 – Lyssnarfråga 10: Om jag under en period vill fokusera på annat i mitt liv än träningen, vad är ett bra program för att minimera gymtiden men bibehålla styrka och muskelmassa?
  • 59:25 – Lyssnarfråga 11: Bränner man mer kalorier ju mer man svettas?
  • 1:01:30 – Lyssnarfråga 12: Vad har vi för åsikter angående en push/pull/legs-split? Fördelar och nackdelar?
  • 1:04:20 – Lyssnarfråga 13: Om jag har svårt att få kontakt med triceps, rekommenderar ni ocklusionsträning för att få bättre pump och kontakt?
  • 1:07:20 – Lyssnarfråga 14: Hur ofta ska jag byta mellan övningar som tränar samma muskelgrupp?
  • 1:09:05 – Lyssnarfråga 15: Orsakar kreatin håravfall?

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som vi använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och vi har använt deras kosttillskott i många år nu. Det vi använder och gillar mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!

Bänkpress Boogie - Slå nytt PB i bänkpress!

Philip lyfter skrot och tappar hår. Tog silver på DM i klassisk styrkelyft 2016, i klass +120 kg (som hade två deltagare). Följ honom på Instagram för att ta del av fitnessvärldens mest dekadenta mix av baslyft, käk och buteljer.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Nästa artikelMitt första PB i nya hemmagymmet: 245 kg marklyft!