Avsnitt 78: Fokusera! Verktyg för att få bättre resultat av träningen du redan gör

Avsnitt 78: Fokusera! Verktyg för att få bättre resultat av träningen du redan gör

Handboken för effektiv viktnedgång

I dagens avsnitt snackar vi främst om boken ”Peak” som Daniel har läst, och hur man kan använda informationen i den till att träna mer effektivt och få bättre resultat.

Hålltider:

  • 00:40 – Försnack om barn och Daniels avslutade deff
  • 10:00 – Dagens ämne
  • 20:50 – Deliberate practice – så tränar du effektivt!
  • 31:00 – Hur applicera detta i styrketräningen?
  • 38:15 – Hur viktigt är det med magövningar för att få fram tvättbrädan?

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag och Philip använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!

Handboken för effektiv viktnedgång

Daniel är styrkeinstruktör samt civilingenjör, och tränar och tävlar i styrkelyft. Han grundade Styrkelabbet och har skrivit e-böckerna Så bränner du fett och bygger muskler samt Handboken för effektiv viktnedgång.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

5 kommentarer

  1. Fredrik

    Tja, tack för en bra pod. Undrar angående Philips deff-upplägg, hur fördelar du kalorierna mellan proteinshakes och kvällspizzorna, hur många shakes blir det och hur lägger du ut dem över dagen?

  2. Henrik

    Hej

    Det är grymt kul att följa er podd och vi har tillsammans avverkar många timmars promenader med ett leende på läpparna. Tyvärr får ni inte följa med in på gymmet eftersom det är svårt att koncentrera på, för mig, tunga lyft när skrattet ligger och lurar bakom nästa kommentar. 🙂

    En sak jag funderar på är om ni reflekterat över hur ni upplever poddandet (heter det så?) nu mot hur det var de första avsnitten? Har ni ett annat upplägg nu mot då? Nervositet? ja, som ni förstår vore det intressant att höra hur ni uppfattar er poddresa.

    Nu ska jag ta avsnitt 78 på en promenad, Träna hårt…osv!

    • Daniel Richter

      Vad kul att höra Henrik! 😀

      Mm, förstås upplever vi stora skillnader mot i början, särskilt i form av självsäkerhet, timing och vana. 🙂 Vi börjar få en bättre process för att planera avsnitten med, vilket gör att det går lite snabbare, bara en arbetsdag eller två nu oftast. Nästa skifte sker nog igen till hösten, då Philip kommer komma ombord på Styrkelabbet på heltid. Tidigare har jag dragit hela planeringslasset själv, vilket nog färgar avsnitten till stor del, så det blir intressant att se vad som händer när vi är två som är delaktiga i det!

      • Henrik

        Jag får fortsätta lyssna och höra hur det går när både du och Philip går all in.
        Tack för er ensats så här långt. Det är både motiverande och lärande!

Kommentarer är stängda.

Nästa artikelAvsnitt 79: Vad ska du göra när träningsglädjen sviker?