Avsnitt 76 Om testoboosters, knävärmare och marklyft och knäböj som cardio

Avsnitt 76: Om testoboosters, knävärmare och marklyft och knäböj som cardio

Gott och blandat i dagens avsnitt! Vi avhandlar bland annat knävärmare, cardio i form av högreps av marklyft & knäböj, samt så kallade testoboosters. Och har Daniel deffat klart?

Hålltider:

  • 00:30 – Försnack
  • 04:00 – Borde du använda knävärmare?
  • 13:15 – Marklyft eller knäböj för allround-träning?
  • 18:00 – Kan du träna cardio med högreps av marklyft och knäböj?
  • 31:45 – Vad tycker vi om så kallade ”testobooster”-tillskott?

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag och Philip använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Relaterade inlägg:

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!

Daniel är styrkeinstruktör samt civilingenjör, och tränar och tävlar i styrkelyft. Han grundade Styrkelabbet och har skrivit e-böckerna Så bränner du fett och bygger muskler samt Handboken för effektiv viktnedgång.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

1 kommentar

  1. Andres

    Hej och tack för ännu ett intressant avsnitt!

    En lyssnarfråga till ett kommande avsnitt eller om ni har tid att svara här: om man cykelpendlar till och från jobbet ca 2×30 min varje dag måndag till fredag, hur mycket utrymme för benträning har man då om man vill träna styrka med skivstång utöver cyklingen? Tänker på den totala volymen osv.

Kommentarer är stängda.

Nästa artikelMin deff är klar: -8 kg på 10 veckor