Avsnitt 340: Blir du bättre på din idrott av bålträning?

Vill du kasta hårdare och mer träffsäkert? Dribbla en boll med mer kontroll? Hoppa högre? Slå hårdare?

I dagens avsnitt babblar vi loss om en ny litteraturöversikt som tittat på hur bålträning kan förbättra idrottare i en rad idrottsspecifika rörelser – med signifikant bättre resultat för de idrottare som lade till bålträning vid sidan av den idrottsspecifika träningen.

Vad tror vi det beror på? Och hur tror vi att du ska träna bålen, om du vill bli bättre på din idrott?

Hålltider:

  • 00:00 – Försnack
  • 02:50 – Dagens ämne: Blir du bättre på din idrott av bålträning?

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).


Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!

Köp Styrkelabbets kostscheman

2 tankar på “Avsnitt 340: Blir du bättre på din idrott av bålträning?”

  1. Hej,
    Jag har ett par undringar som jag skulle vilja få besked om. Jag är fullt beredd att betala konsultersättning för svaren. Förutsätter dock att ingen större litteraturundersökning etc. görs :).
    a) Jag undrar om jag kan ta Kreatin och kalk/bikarbonat ihop, i samma glas.
    b) Om jag även kan ta Beta-alanin i samma glas
    c) Om jag kan göra en mix av ovan i Rödbetsjuice?

    Med hopp om besked och vilket nummer och belopp jag ska swisha
    Lars Törnqvist

    Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.