Avsnitt 266: Allt om knävärmare, dragremmar, handledslindor och bälten

I dag blir det utrustning för hela slanten! Och vi väljer att fokusera på de fyra prylar vi anser är vettiga komplement i de flestas gymväskor:

Knävärmare, dragremmar, handledslindor och lyftarbälten.

Självklart är det här inget alla måste äga och använda, och lika självklart finns det motargument till att använda dem.

För- och nackdelar, helt enkelt – och vi försöker beta av alla vi kan komma på!

I avsnittet nämner vi även en rabattkod hos Gymgrossisten.com, som gäller till och med söndag 7 februari 2021. Koden är STYRKELABBET200 och den ger dig 200 kr rabatt vid onlineköp över 800 kr. Kan ej kombineras med andra rabattkoder och ej vid köp av presentkort. När du handlar hos Gymgrossisten genom oss, får vi provision på ditt köp (utan att det kostar dig något extra). Den här intäkten möjliggör att vi kan fortsätta släppa artiklar, podcasts och filmer utan att ta betalt för dem.

Hålltider:

  • 00:00 – Försnack
  • 04:40 – Knävärmare
  • 24:40 – Dragremmar
  • 39:35 – Handledslindor
  • 45:40 – Lyftarbälten

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som vi använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och vi har använt deras kosttillskott i många år nu. Det vi använder och gillar mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!

Köp Styrkelabbets kostscheman

7 tankar på “Avsnitt 266: Allt om knävärmare, dragremmar, handledslindor och bälten”

  1. Använder normalt inte dragremmar till marklyft, men väl till rumänska marklyft, tunga hantelrodd eller lat pull-downs. Bra om man kör fler reps och fokuserar på ryggen och inte greppet.

    Nu kör jag dock 1×5 tyngre mark på måndag och 3×5 @ 85% på fredag. Fredagen kör jag första set utan dragremmar och de andra två (samt uppvärmning….) med dragremmar. Tycker det underlättar återhämtningen. Jag tror att belastningen på CNS blir mindre när man inte belastar händerna med så mycket volym.

    Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.