Styrkelabbet podcast

Avsnitt 51: Axelproblem, vilodagar och träningshandskar? Ni frågade, vi svarar!

Det är dags för en ny vända frågor!

Här är vad vi svarar på den här gången:

Hålltider:
  • 00:30 – Försnack
  • 06:45 – Hur viktiga är vilodagar om man vill bygga muskler?
  • 11:50 – Räcker marklyft med trap-bar för att bygga en stark underkropp?
  • 14:20 – Vad kan man göra för att bli kvitt framåtroterade axlar?
  • 16:05 – Hur komma tillrätta med knäböj om man har kort hälsena?
  • 20:30 – Vad tycker vi om träningshandskar?
  • 23:10 – Hur är det med vätskeintaget vid styrketräning?
  • 24:05 – Hur mycket vikt kan man lasta på en sida av skivstången före den välter?
  • 26:55 – Bör man bry sig om kvoterna mellan t ex bänkpress och militärpress.
  • 30:10 – Varför tappar jag tekniken vid 85+ % eller tyngre i bänkpress?
  • 31:45 – Hur håller man axlarna/skuldrorna skadefria?
  • 33:15 – Är det säkrare för lederna att träna med ett högre repetitionsomfång?
  • 35:30 – Gaser vid tunga lyft.
  • 37:10 – Vart ska man sätta bältet så att det inte känns som att man ska kräkas vid marklyft?

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten!

Daniel är styrkeinstruktör samt civilingenjör, och tränar och tävlar i styrkelyft. Han grundade Styrkelabbet och har skrivit e-böckerna Så bränner du fett och bygger muskler samt Handboken för effektiv viktnedgång.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

Nästa artikelAvsnitt 52: Välkomna, nyårslöften! Så gör vi gymmet till en trevlig plats för alla