Knäböj, bänkpress och marklyft

Avsnitt 48: Våra favoritövningar för att komplettera knäböj, bänkpress och marklyft

Bänkpress Boogie

Vad kan du göra för att öka i knäböj, bänkpress och marklyft, förutom att bara nöta de lyften? I dag pratar vi om våra favoritövningar för att öka i de tre stora.

Hålltider:

  • 00:30 – Försnack
  • 09:35 – Hur mycket ska man variera övningarna?
  • 14:35 – Hur väljer man övningar? (+ de vanligaste svagheterna i de tre stora)
  • 17:08 – Kompletterande övningar för knäböj
  • 32:20 – Kompletterande övningar för bänkpress
  • 41:35 – Kompletterande övningar för marklyft
  • 48:45 – Lyssnarfrågor! Våra åsikter om viktklasser inom kraftsport.
  • 51:40 – Har vi funderat på att köra utrustad styrkelyft?
  • 55:00 – Vilka resultat kan man förvänta sig efter 5-10 år som ren styrkelyftare?
  • 59:20 – Hur ser vi på våra olika roller i podden?

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten!

Bänkpress Boogie

Daniel är styrkeinstruktör samt civilingenjör, och tränar och tävlar i styrkelyft. Han grundade Styrkelabbet och har skrivit e-böckerna Så bränner du fett och bygger muskler samt Handboken för effektiv viktnedgång.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

3 kommentarer

  1. Erik

    Var går gränsen för ”utrustning”? Ser folk som kör ”icke utrustat”, sen har dom lyftarskor, bälte, wrist raps, magnesium. Sånt är ju per ordets defintion utrustning, rätta mig gärna om jag har fel någon som jobbar på saol.

    Var är styrkelyfts officiella gräns?

  2. Annika

    Hej!

    Vill tacka för en superbra podd, den har gett mig jättemycket inom träning och resultat!
    Jag tänkte fråga, finns det någon möjlighet att du skulle kunna posta en lista på de övningar ni tar/tog upp?
    Det name-droppas en hel del, och för de lyssnare som inte är så bevandrade i styrketräningens alla övningar, eller vi som har egna namn för att komma ihåg dessa; skulle du kunna lägga ut en lista på de nämnda övningar från podden?
    Det skulle uppskattas nå djävulskt!

    Ha det så gott!
    /Annika

Kommentarer är stängda.

Nästa artikelSierras nyttiga julbord: 8 recept på matigheter och sötsaker!