Styrketräning podcast

Avsnitt 46: Böj före curls för mer testosteron? Slå PB:s varje pass? Ny omgång lyssnarfrågor!

Så bränner du fett och bygger muskler

Det är dags för en ny omgång lyssnarfrågor! Nedan hittar du vad vi avhandlar i dagens avsnitt:

  • 00:30 – Försnack
  • 06:40 – Är det värt att knäböja före bicepscurls för att få mer testosteron i kroppen?
  • 10:55 – Hur ser korrelationen ut mellan styrka och muskelmassa?
  • 13:30 – Borde man försöka slå PB varje pass?
  • 17:55 – Hur ser ni på att stiga upp tidigare för att träna cardio om målet är fettförbränning?
  • 20:35 – Blir proteinupptaget sämre om man äter fett i samma måltid?
  • 21:25 – Var vi starkast i klassen?
  • 24:40 – Bra tricepsövningar utöver bänkpress?
  • 27:55 – Vad ska man äta om man har problem att gå upp i vikt?
  • 31:20 – Är det dåligt att ligga lågt på proteinintaget om man ligger på kaloriöverskott?
  • 33:55 – När bör man öka träningsfrekvensen som nybörjare och hur gör man?
  • 37:15 – Tips inför första styrkelyftstävlingen?
  • 42:25 – Hur påverkar ben- och överkroppslängd knäböjstekniken?
  • 46:25 – Vilken övning skulle vi välja att enbart träna i en månad?

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten!

Så bränner du fett och bygger muskler

Daniel är styrkeinstruktör samt civilingenjör, och tränar och tävlar i styrkelyft. Han grundade Styrkelabbet och har skrivit e-böckerna Så bränner du fett och bygger muskler samt Handboken för effektiv viktnedgång.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

Nästa artikelAvsnitt 47: Så påverkar åldern dina styrketräningsresultat