Styrkelabbets podcast avsnitt 26

Avsnitt 26: Din guide till uppvärmning, rörlighet och skadeförebyggande träning

Bänkpress Boogie

I detta extra långa avsnitt diskuterar vi tre ämnen som överlappar varandra: Uppvärmning, rörlighet och skadeförebyggande träning.

Hålltider:

  • 00:30 – Försnack
  • 08:20 – Dagens ämne

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Relaterade artiklar:

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten!

Bänkpress Boogie

Daniel är styrkeinstruktör samt civilingenjör, och tränar och tävlar i styrkelyft.

Han grundade Styrkelabbet och har skrivit e-böckerna Så bränner du fett och bygger muskler samt Handboken för effektiv viktnedgång.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

1 kommentar

  1. Anton

    När ni gick in på att rotatorcuffrörelser med t.ex. kablar inte är särskilt skadeförebyggande för bänk. Skulle man ändå kunna fortsätta med den i uppvärmningssyfte snarare än skadeförebyggande syfte?

Kommentarer är stängda.

Nästa artikelBygg din egen chinsställning (så här byggde jag min!)