Avsnitt 87: Förbättra dina chanser att behålla vikten efter en lyckad deff

I dagens avsnitt snackar vi om svårigheten att behålla sin nya vikt efter en viktnedgång, något Daniel haft problem med under sommaren. Nästan alla återfår sin gamla vikt, men vad kan du göra för att undvika att hamna i den fällan, och hur ska vi göra?

Hålltider:

  • 00:30 – Försnack
  • 08:20 – Dagens ämne: Hur undvika att återfå vikten efter en viktnedgång

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag och Philip använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Relaterade inlägg:

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!

Marklyft Mambo - Slå nytt PB i marklyft!

2 tankar på “Avsnitt 87: Förbättra dina chanser att behålla vikten efter en lyckad deff”

  1. Hej på er!

    Angående broccoli – som är en fantastisk råvara och jag bävar av fasa att höra hur ni äter den (med massa olivolja och därmed slaktar nyttigheten i råvaran).

    Allt handlar om smaksättning och det är gigantisk skillnad på okryddad rå broccoli eller tillagad smaksatt broccoli. Istället för olivolja. Testa gör såhär:
    * Ångkoka broccolin i bitar (färsk broccoli) till konsistensen är bra (råheten borta men viss spänst finns kvar, men upp till er hur ni gillar den)
    * Smaksätt broccolin med lime, sötning (jag kör flytande hermesetas som är 0-kalori), chili flakes, salt – smaka av, se till att balansera smakerna (är det för surt, i med mer sälta och sötning tex).

    På detta sätt kan du äta broccoli som inte bara fortfarande är supernyttig, dessutom supergod (så länge du inte fuckar upp rejält med kryddningen)!

    Tack för en underhållande pod i övrigt.

  2. Hej! Jag har haft högt BMI och beslutade mig för att ”nu få det vara nog” och fick hjälp utav en dietist att gå ner. Min utmaning nu är att behålla min vikt. Mina tips är:
    1) För matdagbok, OBS! Inte räkna kalorier utan bara vara brutalt ärlig emot sig själv vad för mat man äter. Sedan kan man ju även analysera varför man åt t ex pizza. Var jag stressad, deppad, etc. För mig var det så att om jag var stressad så var det lätt att ta till snabbmat och där kommer även in detta med att planering, t ex matlådor, vilket jag kämpar med fortfarande. 😉
    2) Kolla portionsstorleken. Lura gärna ögat och ta en mindre tallrik så ser det ut som att det finns mer mat på tallriken.

    Allt gott och lycka till! 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.