Avsnitt 315: För- och nackdelar med att bara träna knäböj, bänkpress och marklyft

Hur många lyft tränar du utöver knäböj, bänkpress och marklyft?

Om du är det minsta som oss, kompis, lockas du garanterat av tanken på att lägga allt träningskrut på De Stora Tre. Kanske har du till och med gjort det, i korta eller långa perioder?

Så vilka för- och nackdelar finns det med att bara träna böj, bänk och mark, oavsett om du är nybörjare eller väderbiten?

Det reder vi ut i dagens avsnitt!

Hålltider:

  • 00:00 – Försnack
  • 06:00 – Fördelar med att bara träna knäböj, bänkpress och marklyft
  • 26:40 – Nackdelar med att bara träna knäböj, bänkpress och marklyft

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som vi använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och vi har använt deras kosttillskott i många år nu. Det vi använder och gillar mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.