Avsnitt 258: Bygger du muskler snabbare om du blir stark först?

Årets julkalender är här och vi passar på att inleda dagens avsnitt med en massa gott kalendersnack. Kanske inte lika gott som gröna marmeladkulor, så klart, men hoppas det smakar!

Självklart finns det ett konkret ämne också: Bygger du mer muskler i slutändan, om du först siktar in dig på att bli starkare innan du växlar över till byggarträning?

Det har en ny, väldesignad studie undersökt – och resultatet är ganska förvånande.

Hålltider:

  • 00:00 – Försnack
  • 14:35 – Dagens ämne: Bygger du muskler snabbare om du blir stark först?

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som vi använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och vi har använt deras kosttillskott i många år nu. Det vi använder och gillar mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!



1 tanke på “Avsnitt 258: Bygger du muskler snabbare om du blir stark först?”

  1. Hej!

    Följer er podcast sedan lång tid och stort tack för blandade avsnitt med både humor och information.

    Jag kör förnärvarande fyra pass per vecka där två pass är styrkeinriktade och efterföljande två fokuserar på hypertrofi. Alltså måndag = mark/benpress (1-3 reps), tisdag = bänk/axelpress (1-3reps), torsdag mark/benpress (10-15reps) och fredag bänk/axelpress (10-15 reps).

    Känner ni till för- nackdelar med att blanda styrka och hypertrofi under samma vecka kontra 4v fokuserad styrka och sedan 4v fokuserad hypertrofi. Tordes resultaten bli samma?

    Mvh
    Oscar

    Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.