Avsnitt 227: Hur bör du förändra din träning under en deff?

Om du styrketränar seriöst kommer du sannolikt, förr eller senare, fundera på att genomföra en deff. Vi har gjort en uppsjö avsnitt om att deffa effektivt, men aldrig riktigt grottat ned oss i hur din träning bör förändras när du ligger på ett kaloriunderskott.

Så i dag blir det deffträning för hela slanten.

Vilken träning är viktigast? Bör du anpassa volymen efter hur stort underskott du ligger på? Är kardio bajs?

Välkommen till en fettsnål buffé med våra bästa tips för träning under deff!

I nästa veckas avsnitt vänder vi på den välmarmorerade steken och pratar i stället om träning under bulk.

Hålltider:

  • 00:00 – Försnack
  • 12:15 – Dagens ämne: Hur bör du förändra din träning under en deff?

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som vi använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och vi har använt deras kosttillskott i många år nu. Det vi använder och gillar mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!



1 tanke på “Avsnitt 227: Hur bör du förändra din träning under en deff?”

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.