Avsnitt 85: Fördelar och nackdelar med att träna till failure

Underbart men kort i dagens avsnitt. Vi hinner med att snacka lite om linjär periodisering, träning till failure, och ifall man kan knäböja i strumplästen!

Hålltider:

  • 00:30 – Försnack
  • 05:15 – Lyssnarfråga om linjär periodisering
  • 10:45 – Borde du träna till failure eller ej?
  • 26:30 – Är det dumt/farligt att knäböja i strumplästen?

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag och Philip använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!

Handboken för effektiv viktnedgång

2 tankar på “Avsnitt 85: Fördelar och nackdelar med att träna till failure”

  1. hej kunde ni göra avsnitt om 1. hur man tränar på morgonen som fasta dvs utan matintag? vad bör man ta hänsyn till hurdan träning vilka förberedelser hur effektivt är det hur ofta? 2. effektiv hemmaträning 3. arnolds 6 åsikt?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.