Avsnitt 335: Så påverkas din muskeltillväxt av löpning

När det kommer till effekterna av att kombinera konditions- och styrketräning, har vi pendlat fram och tillbaka genom åren. Särskilt när vi snackat löpning – som förmodligen inte är den mest skonsamma form av kardio du kan ägna dig åt.

Med hjälp av en ny metaanalys, som jämförde styrketräning tillsammans med antingen cykling eller löpning, återbesöker vi ämnet!

Vi passar även på att ge våra rekommendationer för hur du ska lägga upp kalaset, när du vill kombinera träningsformerna på bästa sätt.

Hålltider:

  • 00:00 – Försnack
  • 04:45 – Dagens ämne: Så påverkas din muskeltillväxt av löpning och annan konditionsträning

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).


Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!

Handboken för effektiv viktnedgång

2 tankar på “Avsnitt 335: Så påverkas din muskeltillväxt av löpning”

  1. Hejsan!

    Tack för bra podd! (Lite mycket flams bara). Jag är 60+ och har tränat styrka i tre år, Max 120 kilo i mark och kör böj bänk rodd och allt det andra. Löptränar och är aktiv för övrigt. Cyklar 16 st VR. Samt några varv. Jag önskar mera om träning för oss lite äldre som vill träna och bli starkare länge till. Mera om återhämtning och hur man ska tänka här. Jag kan träna mycket men blir tröttare nu än för typ fem år sedan.

    Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.