Avsnitt 210: Så undviker du misstagen de flesta gör när de vill gå ned i vikt

Nytt år, ny chans att vara ett nytt jag.

För att styra upp löpsedeldieterna som lovar runt men håller tunt, gör vi vår vana trogen ett januariavsnitt om att gå ned i vikt. Den här gången med stort fokus på långsiktighet och att undvika fällorna de allra, allra flesta går i när det är dags att tappa fettmassa.

I avsnittet presenterar vi även vår nya bok, Styrkelabbets kostscheman volym 2, som vi skrivit tillsammans med dietisten och psykologen Sierra de Goldsmith, just för att ge dig ett vettigt verktyg för en hållbar viktförändring. Den kan du läsa mer om här!

Hålltider:

  • 00:00 – Försnack
  • 06:25 – Dagens ämne: Är det dags att gå ned i vikt? Så undviker du misstagen de flesta gör

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som vi använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och vi har använt deras kosttillskott i många år nu. Det vi använder och gillar mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!

Handboken för effektiv viktnedgång

5 tankar på “Avsnitt 210: Så undviker du misstagen de flesta gör när de vill gå ned i vikt”

  1. Tja! Har nyligen sett dokumentären ”The game changer”. Har ni sett den som jag antar får ni gärna lyfta den. Lyft även mer än gärna ämnet vegetarisk/vegansk kost vid styrketräning. Vad ska man tänka på? Nytt år och säkert fler än jag som försöker gå över till den gröna sidan. Har dock svårt att nå upp till 2 g protein * kroppsvikt som man fått lära sig. Lite tips och idéer!

    Svara
  2. Tjena gubbar.

    Ni pratar om att det är viktigt att styrketräna i och med viktnedgång så man får så hög fettförbränning som möjligt. Jag styrketränar inte idag (kommer börja så småningom, när jag är redo) men motionscyklar och promenerar. Hade det varit ett bättre alternativ att byta ut motionscykeln för simning?

    Simning ger väl hyfsat bra kroppsträning samtidigt som det är en bra motionsform?

    Svara
      • Ingen har väl likställt simning med styrketräning. Däremot undrade jag om simning hade varit bättre än motionscykel, men tack så mycket för svaret.

        Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.