I dagens avsnitt delar vi med oss av våra bästa tips om hur du genomför en lyckad viktnedgång i praktiken! Hålltider: 00:00 - Försnack 09:55 - Dagens ämne Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!). Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast! Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten! Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag och Philip använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här! Relaterade länkar Relaterade artiklar: Vår nya bok: Styrkelabbets kostscheman Så deffar du: Stor guide om fettförlust Hur stort kaloriunderskott kan man ligga på under en deff utan att tappa muskelmassa? Kost vid deff: 3 regler för att välja bra mat Gå ner i vikt: Den stora guiden till viktminskning Gå ner i vikt utan att räkna kalorier: 11 tips Kalkylator för att beräkna din kroppsfettprocent och fettfria massa Beräkna ditt energibehov: Enkel kalkylator Tidigare avsnitt av podcasten: Avsnitt 103: Kostar träning till fail mer än det smakar? Avsnitt 104: Hur ofta ska du träna för att maximera dina gains? Avsnitt 105: Våra 10 bästa tips till nybörjare på gymmet Annat: Poddens RSS: http://styrkelabbet.libsyn.com/rss Styrkelabbet på iTunes: https://itunes.apple.com/se/podcast/styrkelabbet/id1073697632 Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!

Avsnitt 107: Era frågor till oss plus våra styrkeutmaningar till er!

Ny omgång lyssnarfrågor i dagens avsnitt! I hålltiderna nedan ser du vilka ämnen vi stökar av i dagens avsnitt, och vart du hittar dem!

Hålltider:

  • 00:00 – Försnack
  • 09:55 – Borde man träna rotationer?
  • 15:20 – Hur mycket ska man ta i bänkpress i förhållande till frontböj?
  • 18:50 – Få större vader genom promenader med viktväst?
  • 21:20 – Undvika ont i handlederna vid knäböj?
  • 25:30 – Hur går det med vårt marklyftsprogram?
  • 28:00 – Våra styrkeutmaningar till er lyssnare
  • 35:30 – Borde man träna isolationsövningar för armarna om man bara vill bli starkare i press- och dragövningar?
  • 39:05 – Vad är skillnaden mellan en tyngdlyftnings- respektive styrkelyftsstång?
  • 46:35 – Hur ska jag lägga upp träningen om jag både vill bli stark och bra på löpning?
  • 51:00 – Bör jag använda tyngdlyftarskor i andra benövningar än knäböj?
  • 54:40 – Highbar vs lowbar – vilken böjstil är att föredra och varför? Hur hittar man rätt stångplacering?

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag och Philip använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!

Så bränner du fett och bygger muskler

Daniel är styrkeinstruktör samt civilingenjör, och tränar och tävlar i styrkelyft. Han grundade Styrkelabbet och har skrivit e-böckerna Så bränner du fett och bygger muskler samt Handboken för effektiv viktnedgång. Tillsammans med dietisten Sierra de Goldsmith har han även skrivit boken Styrkelabbets kostscheman.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

3 kommentarer

  1. Fredrik von Matérn

    Whow, dagens avsnitt verkar innehåll en hel del punkter som jag verkligen ville ha svar på samt en del saker som jag funderat på länge. Hur man undviker smärta i handlederna vid knäböj känns ytterst relevant! Ett alternativ till Sheikos program för att träna marklyft vore också kul. Stånplaceringen vid knäböj är något som jag tänkte experimentara med under dagens pass samt kombinationen styrkelyft och löpning (nu har vi ju snö, men ändå), jag vill ju bli så stark som möjligt men ändå kunna ta milen under 45 minuter.

    Tack för ett intressant avsnitt. Sätter igågn podden!
    /fMatern

  2. Peter Plantman

    Men Daniel! 10 singlar på 200 kg är ju fortfarande oerhört liten lyftvolym… Två ton, hur ofta tänkte du göra det? Med tanke på det sparsmakade knäböjandet borde väl ben och bak/rygg få lite mer kärlek, eller?

  3. Johan

    Förslag på utmaning, till er och lyssnare: Woden Linda:
    10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 reps av:
    marklyft 1,5x kroppsvikt,
    bänk kroppsvikt,
    frivändning 3/4x kroppsvikt.
    Ganska lyftorienterad wod. Och frivändningarna går ju att få till för de flesta som klarar de andra momenten, även om man inte är tyngdlyftare.
    Tack för en bra pod!

Kommentarer är stängda.

Nästa artikelSmaktest: Vi lagar en proteinberikad brunch!