Avsnitt 90: Bygg bröstmusklerna - del 1 i vår serie om muskelgrupper

Avsnitt 90: Bygg bröstmusklerna – del 1 i vår serie om muskelgrupper

Så bränner du fett och bygger muskler

I dagens avsnitt påbörjar vi vår nya poddserie om hur du tränar kroppens stora muskelgrupper effektivt, och först ut är bröstmusklerna! Dessutom svarar vi på en viktig fråga om hur man som nybörjare och tjej vågar sig in bland killarna vid de fria vikterna!

Hålltider:

  • 00:30 – Försnack
  • 06:50 – Hur ska man som tjej våga sig in bland killarna vid de fria vikterna?
  • 21:40 – Så tränar du bröstmusklerna effektivt!

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app eller på Spotify (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag och Philip använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten eller frågor som du vill att vi svarar på!

Handboken för effektiv viktnedgång

Daniel är styrkeinstruktör samt civilingenjör, och tränar och tävlar i styrkelyft.

Han grundade Styrkelabbet och har skrivit e-böckerna Så bränner du fett och bygger muskler samt Handboken för effektiv viktnedgång.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

4 kommentarer

  1. Patrik

    Näe, nu var det för mycket babbel i förhållande till innehåll. Orkade inte lyssna på allt.

    • Daniel Richter

      Okej! Du vet att vi skriver ut hålltiderna både här på sidan, men även i beskrivningen i t ex Podcaster, så att du kan hoppa dit du vill?

  2. Annika

    Hej Daniel och Philip! 🙂

    Tack för en bra podd! 🙂
    Mitt råd till tjejen, som frågar ang. de fria vikterna, är att boka in ett introduktionspass med en bra PT. Utan min PT hade jag inte ens vågat mig in på gymmet. Nu vågar jag t o m gå bort till platsen med skivstänger och lassa på vikter och köra marklyft. De unga killar (som mestadels använder hantlar och fria vikter) som jag hittills har stött på har varit väldigt trevliga.

    Men det är inte bara de fria vikterna som är populära ibland killarna utan även maskinen där man kör latsdrag. Där får man vara väldigt snabb när den väl är ledig. 😉 Men det brukar lösa sig ändå. 🙂 Och när jag ändå är inne på latsdrag: Daniel och Philip, jag ser dessa unga killar som kör med stången bakom nacken. Är detta mer effektivt än när man kör ”vanliga” latsdrag? Är det inte en risk att man får ”gam nacke”?

    Allt gott och trevlig helg!
    Annika 🙂

  3. Daniel

    Hej, jag har en fråga jag skulle vilja att ni tar upp i kommande avsnitt. Beskriv gärna era tankar på att köra kronlyft istället för eller som komplement till marklyft. Jag skulle även vilja veta om ni ser någon fördel att köra widegrip/snatchgrip för marklyft?

    Tack för en bra podd

Kommentarer är stängda.

Nästa artikelVett och etikett på gymmet: 10 budord för ökad trivsel och bättre träning