Styrkelabbets kostscheman volym 2 är här!

Äntligen är den här – Styrkelabbets kostscheman volym 2!

För två år sedan släppte vi Styrkelabbets kostscheman, som blev en jättesuccé och visade oss att det faktiskt finns en stor efterfrågan på evidensbaserade kostböcker som inte lutar sig mot de senaste trenddieterna och överdrivna löften.

Nu är det dags igen. Med en uppföljare som är bättre på alla plan:

  • Fler kostscheman! 10 med blandkost, 10 med vegankost och 10 vegetariska
  • Snyggare. Layouten är mer lättöverskådlig och betydligt tjusigare!
  • Flexibelt. Alla måltider är näringsberäknade åt dig, så att du enkelt kan välja enskilda måltider mellan kostscheman utan att behöva räkna själv! Välj en frukost från veganska menyn, mellanmål från blandkostmenyn och lunch från den vegetariska – till exempel!
  • Nytt och varierat! Alla måltider och recept är självklart helt nya, inga dubbletter från förra boken. Har du båda böckerna har du nu alltså tillgång till hela 50 olika kostscheman.

Precis som förra boken så är den här skriven av dietisten och psykologen Sierra de Goldsmith, tillsammans med mig, Daniel Richter. De inledande teorikapitlen handlar om psykologin bakom ätande och fysiologin bakom viktförändring, och du får även ett förord av vår kollega Philip Wildenstam, som brottats med sin vikt sedan han var barn.

Styrkelabbets kostscheman volym 2 kvadrat

Vad innebär det att följa ett kostschema från boken?

Att du får en tydlig och bekväm handlingsplan för hur du ska äta för att nå dina viktmål. Och oavsett om du vill gå ned, upp eller stå stilla i vikt, får du äta riktig mat som mättar och smakar gott.

I våra kostscheman hittar du ingredienslistor för alla måltider under dagen:

  • frukost
  • mellanmål
  • lunch
  • mellanmål nummer två
  • middag

Råvarorna anges i gram för att du ska få full kontroll över energiintaget, och när det behövs får du även instruktioner/förslag på hur ingredienserna kan kombineras och tillagas.

Styrkelabbets kostscheman volym 2 hittar du nio alternativ per måltid: tre som består av blandkost, tre vegetariska och tre som är helt veganska.

Låter det intressant? Klicka hem boken här redan nu!

På länken ovan hittar du Styrkelabbets kostscheman volym 2 både som mjukband (289 kr) och e-bok (239 kr, levereras som pdf). Vill du köpa båda versionerna så gör du det här för bara 319 kr (du sparar 209 kr).

Styrkelabbets kostscheman volym 1 och 2

4 tankar på “Styrkelabbets kostscheman volym 2 är här!”

  1. Hur många lunch/middagsrecept innehåller boken och kan ni ge något exempel på vilken typ av rätter det är? Funderar på att köpa den som receptbok på bra mat snarare än att följa ett exakt kostschema men är inte så intresserad om det är typisk fitnessmat som kyckling/quorn, ris och broccoli

    Svara
    • Varje dagsmeny innehåller: frukost, mellanmål 1, lunch, mellanmål 2 och middag.

      Det är en dagsmeny per kcalsteg, totalt tio stycken mellan 1 500 och 3 750 kcal. Och varje kost – blandkost, vegetarisk och vegansk – har tio dagsmenyer fördelade på dessa steg, så totalt 30 stycken.

      Varje måltid har i sin tur tre förslag, där ett är lite lyxigare/mer avancerat och ett är tänkt att gå riktigt snabbt att fixa. Exempel på detta, från blandkost, är följande lunchalternativ:

      A. Mustig chili con carne med ris och avokadosås

      B. Toscanska fiskpaket med tapenade

      C. One pot chicken pasta

      Till middag:

      A. Lax med pesto­zoodles

      B. Ugnsbakad chilikyckling med broccoli och sötpotatismos

      C. Färska vårrullar med tofu och jordnötsdipp

      Svara
  2. Hejsan. Jag funderar också på att köpa eran bok. Man jag har försökt finna vad det är för näring i era måltider. Som styrketränande så skulle jag vilja förstås ha ett högre protein intag. Har eran bok en sån typ av måltid plan att man får i sig närmre 200g protein per dag? Eller är det mera för en bättre hälsa ?

    Mvh
    Niklas

    Svara
    • Hej Niklas!

      Samtliga kostscheman innehåller ett högt proteinintag eftersom målgruppen är just tränande individer. I genomsnitt kommer 30 % av energin från protein oavsett vilket kostschema du väljer, sett över dagsintaget. Exakt mängd protein beror på vilken energinivå du hamnar på. Exempelvis innehåller 2000 kcal-schemat blandkost ca 160 g protein, medan 2500-kcal schemat ger 200 g protein. Hoppas det gav svar på frågan!

      Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.