Styrkelabbets kostscheman

Ta en titt på vår nya bok

Ny film uppe på vår Youtube-kanal, där jag visar upp vår nya bok!

Boken hittar du här: Styrkelabbets kostscheman 

(Lanseringspriser till och med 31:a januari!)

Gillar du våra filmer? Då får du hemskt gärna prenumerera på vår Youtube-kanal! 🙂

Handboken för effektiv viktnedgång

Daniel är styrkeinstruktör samt civilingenjör, och tränar och tävlar i styrkelyft. Han grundade Styrkelabbet och har skrivit e-böckerna Så bränner du fett och bygger muskler samt Handboken för effektiv viktnedgång. Tillsammans med dietisten Sierra de Goldsmith har han även skrivit boken Styrkelabbets kostscheman.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

7 kommentarer

  1. Daniel

    Hej!
    Vad är fördelningen i % mellan protein, kolhydrater & fett per dag i bokens kostschema?

    Mvh, Daniel

  2. Dessi

    Jag vill bara skriva och tacka för en jäkligt bra pod! Jag lyssnar varje dag (har en massa avsnitt att lyssna ikapp) och lär mig nya saker genom er hela tiden, och blir inspirerad! Tog PB (1RM) i både marklyft och bänkpress idag efter att ha lyssnat på er. SLUTA ALDRIG! 😀

  3. Jag vill bara skriva och tacka för en jäkligt bra pod! Jag lyssnar varje dag (har en massa avsnitt att lyssna ikapp) och lär mig nya saker genom er hela tiden, och blir inspirerad! Tog PB (1RM) i både marklyft och bänkpress idag efter att ha lyssnat på er. SLUTA ALDRIG! 😀

  4. Angelica

    Går det att som lakto-ovo-vegetarian utgå från den veganska delen men ta in t.ex en äggbaserad frukost i dagens måltider utan att fördelningen mellan protein/kolhydrater/fett förändras? Och förblir kalorierna detsamma om jag skulle göra en sådan förändring?

    • Hej Angelica!

      Bra fråga, tack för att du ställer den.

      Som kostschemana är utformade är inte de enstaka målen standardiserade med en viss mängd energi, utan det som är i fokus är det genomsnittliga dagsintaget. I praktiken är de dock väldigt lika. Det innebär alltså att det KAN bli en viss skillnad om du byter ut enstaka mål mot andra mål i det veganska schemat, men dessa skillnader kommer vara försumbara på det stora hela.

      Om du ändå vill säkerställa att energin och makrofördelningen blir densamma kan du själv näringsberäkna målet som står med i schemat och jämföra det med måltiden du önskar. Om de liknar varandra hyfsat kan du vara lugn.

      Ett exempel: Nu vet jag inte vilket energiintag du kommer köra på, men det tredje alternativet frukost i veganschemat för 1750 kcal innehåller: 301 kcal (46 E% protein, 45 E% kolhydrater och 9 E % fett). Samma mål i blandkostschemat (1750 kcal) innehåller: 285 kcal (46 E% protein, 40 E% kolhydrater och 15 E % fett). Ganska likt alltså!

      Hoppas svaret var till hjälp och att du får nytta av boken. /Sierra

  5. Patrik

    Får börja med att instämma med andra och tacka för en grym podd!
    Fick hem kostschema boken och ska sätta igång med den. Är lakto-ovo veg och tänkte köra på vegankosten. Men jag undrar i Receptet Lunch alternativ A vilken vegansk file ni menar? Jag har hittat 2 olika, från anamma och tzay, men det skiljer 100kcal på 250gram mellan dem. Därav min undran…
    Tack på förhand

Kommentarer är stängda.

Nästa artikelGustav Hedlund om sumomarklyft