Prenumerationen bekräftad

Välkommen in i värmen, kompis! Du kommer strax att få ditt första nyhetsbrev!

Som prenumerant får du helt gratis vår e-bok om rörlighet för knäböj och marklyft. Den hittar du på länken nedan:

Fixa din rörlighet för knäböj och marklyft

Hör av dig till info@styrkelabbet.se om du har några problem med att ladda ned e-boken!

Vad är Styrkelabbet?

Styrkelabbet är framför allt den här webbplatsen, våra podcasts och vår träningsapp StrengthLog. Vill du läsa mer om oss på företaget, klicka här.

Målet med Styrkelabbet är att vara din evidensbaserade kunskapskälla om styrketräning.

Vi älskar styrketräning och vet att det blir roligare när den utövas på ett effektivt sätt. Därför ger vi dig bara information, metoder och program som har vetenskapligt stöd – för att du ska nå dina mål.

Varmt välkommen!

/Dina vänner på Styrkelabbet

Psst! När vi ändå har det så trevligt …

Varför inte passa på att följa Styrkelabbet på FacebookTwitter och Instagram? Vill du snacka styrketräning med tusentals andra likasinnande, kan du även gå med i vår Facebookgrupp Styrkelabbets kompisklubb.

6 svar på ”Prenumerationen bekräftad”

  1. När jag undrar över något i styrketräning, behöver jag inte räkna till två för att få ett omfattande svar när jag vänder mig till Styrkelabbet! Mycket bra insats! Stort tack för det!

    Svara
  2. Lysande podd!!
    Men – varför envisas ni med det föråldrade kalorier in- kalorier ut- tänket? Det är väl ändå etablerat vid det här laget att den mat vi äter påverkar kroppen långt mer än bara energi in, vilket även påverkar vikten. Det finns massor av människor (inkl undertecknad) som äter ohyggligt mycket energi i form av fett (och protein) samt low carb grönsakser utan att gå upp i vikt, men som blir tjock av kolhydrater även om det totala energiintaget blir lägre. Vi pratar slevar med nötsmör på kokosgrädde till frukost, men extra frön o nötter, generösa mängder olivolja, ost, högkvalitativa korvar o andra fettrika proteinkällor, ailoi o bea var dag på sallad o broccoli. Och nej, det är inte fråga om att man äter mindre kcal för man är mer mätt på fett, utan totala energiintaget är långt större än när jag var en bantande lättyoggi o skumbananer-tjej. Ändå är jag mer deffad och atletisk nu (med samma slags träning). Kan ni SNÄLLA lägga ett avsnitt på att reda ut detta – jag undrar så varför det inte avhandlats i er annars briljanta podcast.

    Svara
    • Det finns inga belägg för att du sätter kaloribalansen ur spel genom att byta ut kolhydrater mot fett. Det är inget man ser i kontrollerade studier.

      Svara

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.