Så tränar du med gummiband

Så använder du gummiband för att bygga muskler och bli starkare

Köp Styrkelabbets kostscheman

Träningsgummiband är ett träningsredskap som jag har underskattat för hemmaträning. Du begränsas i stor utsträckning bara av din fantasi i hur du tränar med dem, och du kan dessutom använda dem för att göra din vanliga träning tyngre.

I den här filmen ger jag lite tips och inspiration till hur du kan träna med dem, och visar även hur du kan använda dem vid dina vanliga skivstångslyft.

 

GForce Powerbands är tillverkade i latex och är mycket tåliga. De finns i styrkor från 15 kg upp till 70+ kg, och du hittar dem HÄR. Om du inte vill bygga större muskler med dem, så kan du använda dem för att göra en sjukt mäktig (och ganska farlig) slangbella – jag har provat!

Du hittar GForce Powerband på länken här. (Obs, affiliatelänk!)

Gillar du våra filmer? Då får du hemskt gärna prenumerera på vår Youtube-kanal! 🙂

Bänkpress Boogie - Slå nytt PB i bänkpress!

Daniel är styrkeinstruktör samt civilingenjör, och tränar och tävlar i styrkelyft. Han grundade Styrkelabbet och har skrivit e-böckerna Så bränner du fett och bygger muskler samt Handboken för effektiv viktnedgång. Tillsammans med dietisten Sierra de Goldsmith har han även skrivit boken Styrkelabbets kostscheman.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

2 kommentarer

  1. Jacob

    Bra inlägg, får testa lite. Känns sjukt smidigt att kunna göra hemma så tipsa gärna om fler bra övningar 🙂 Kan också rekommendera armhävningar. Med ett grönt band runt ryggen pallar jag ~7 istället för ~45.

    • Daniel Richter

      Bra tips!

Kommentarer är stängda.

Nästa artikelAvsnitt 97: Bygg rejäla lår - del 7 i vår serie om muskelgrupper