Bänkpress Boogie

Bänkpress Boogie: Sex veckor långt träningsprogram för bänkpress!

Var det längesen du slog ett personligt rekord i bänkpress?

Känns det som att du har nått en platå i din styrka och inte kommer vidare?

Det är här vårt nya träningsprogram för bänkpress kommer in! –> Klicka här för att läsa mer!

 

Daniel är styrkeinstruktör samt civilingenjör, och tränar och tävlar i styrkelyft. Han grundade Styrkelabbet och har skrivit e-böckerna Så bränner du fett och bygger muskler samt Handboken för effektiv viktnedgång.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

Lämna en kommentar

15 kommentarer

  1. Linus

    Går det att betala med swish på något sätt? Skulle vara väldigt passande isåfall 🙂

    • Daniel Richter

      Tyvärr inte, Linus! Visa, Mastercard eller PayPal!

  2. Jonas

    Marklyfts Boogie nästa? 🙂

    • Daniel Richter

      Vi planerar definitivt att släppa både ett mark- och ett böjprogram. 🙂

  3. Peter

    Hej Daniel och Philip.
    Håller som bäst på med bänkpressboogie, är på vecka 2 pass 2 nästa. Jag har en lite fundering kring hantelflyes övningen, jag får ingen träningsvärk alls som utlovat i pdf. Jag kör med hantlar på 9 kg (7kg första passet) och bänkar 125kg. Bör jag öka vikten mer?
    Tack för en mycket bra pod och hemsida!

    • Daniel Richter

      Alltså, du MÅSTE verkligen inte få träningsvärk, och du bör inte få träningsvärk efter du har tränat en övning vid 1-2 tillfällen. Det är inte ett tecken på att träningen ger resultat. Däremot ska det fortfarande vara utmanande, så anpassa vikten därefter. Men se till att hålla armarna nästan helt raka, så att du inte ändrar övningen till en hybrid mellan hantelpress och flyes!

      • Peter

        Ok, tack! Ska bli intressent att få resultatet efter genomgånget program 🙂

  4. Roger

    Av gammal vana kör jag 2 min setvila i bänkprogrammet, är det för mycket? Setvilan nämns inte i PDF:en

    • Daniel Richter

      Kör så länge du behöver för att klara nästa set med bra teknik! 2-3 minuter räcker för de flesta.

  5. Norrland

    Har ni något förslag på hur många set och reps jag bör göra på assistansövningarna?

    • Daniel Richter

      Det är ju angivet?

      • Norrland

        Jag måste haft tillfällig blindhet när jag skummade igenom, tack!

  6. Emil

    Jag skulle gärna se att ni ägnar en podd åt det här programmet och pratar om hur ni resonerat och kanske ta upp frågor och svar. Det står mycket bra i den PDF jag fick med men jag skulle gärna höra mer om det och varför ni tror att det fungerar bra.
    Tack för ett trevligt schema. Ska bli intressant att utvärdera om fem veckor.

    • Daniel Richter

      Hej Emil!

      Hm, brukar du lyssna på podden? För min uppfattning var att vi har pratat om det här programmet vid ett flertal tillfällen i den, inte minst i avsnittet som släpptes onsdagen efter programmet? 🙂

      • Emil

        Då får jag ursäkta, jag utgick efter rubrikerna. Ska genast lyssna igenom samtliga för att höra mer om schemat!

Nästa artikelVad ger mest muskelmassa och styrka: armhävningar eller bänkpress med 40 % av 1RM?