Styrkelabbets podcast träningsprogram

Avsnitt 29: Styrkor och svagheter hos de populäraste träningsprogrammen


Sheiko, Stronglifts, eller Tysk Volymträning? I dagens avsnitt går vi igenom styrkor och svagheter hos några av de mest populära styrketräningsprogrammen.

Hålltider:

  • 00:30 – Försnack
  • 11:20 – Dagens ämne

Du kan lyssna på avsnittet via spelaren här under, ladda ner det via den här länken, eller lyssna och prenumerera på oss i din podcast-app (sök efter ”Styrkelabbet”!).

Gymgrossisten sponsrar Styrkelabbets podcast!

Om du vill se vilka kosttillskott eller träningsprodukter som jag och Philip använder, gillar eller rekommenderar, ta och klicka på den här länken eller bilden nedan för att komma till vår sida hos Gymgrossisten!

Styrkelabbet Gymgrossisten

Gymgrossisten är exklusiv sponsor till Styrkelabbets podcast, och jag själv har använt deras kosttillskott ända sedan 2011. Det jag använder mest är Whey-80 (proteinpulver) och Creatine Monohydrate (kreatin). Det och fler bra saker hittar du på länken här!

Relaterade länkar

Relaterade artiklar:

Tidigare avsnitt av podcasten:

Annat:

Lämna gärna en kommentar här nedan med önskemål om framtida ämnen för podcasten!


Daniel är styrkeinstruktör samt civilingenjör, och tränar och tävlar i styrkelyft.

Han grundade Styrkelabbet och har skrivit e-böckerna Så bränner du fett och bygger muskler samt Handboken för effektiv viktnedgång.

Gillade du artikeln?

Prenumerera på nyhetsbrevet för att inte missa nästa!
(Helt gratis + Du får en e-bok!)

5 kommentarer

  1. Pressprinsen

    Tjena! Tack för grymma podcasts. När dyker dom upp på Spotify?

    • Daniel Richter

      Tack själv!

      Ja, säg det. Vi har skickat in ansökan för flera månader sedan, men hanteringen verkar vara oerhört långsam.

  2. Bamsingen123

    Hej, jag skulle vilja börja med tyngdlyt men jag har bara tillgång till en Smith machine. Är det OK om jag gör ryck i en Smith machin.

    tack för hjälpen, MVH

    • Daniel Richter

      Jag hoppas att du skämtar med mig … 🙁

      Nej, du kan/borde inte utföra ett ryck i en smithmaskin!

  3. Jöran

    Mm2k?
    Rsr blir snällare med 2 pass i veckan, och tar då 9 veckor istället.

Kommentarer är stängda.

Nästa artikelAvsnitt 30: Fångens dilemma - Hur skulle du träna om du bara hade en kvart på dig?